Dokumentacja powykonawcza

Pytania i odpowiedzi użytkowników posiadających system KNX / EIB.
Duncan
Posty: 1
Rejestracja: 25 kwie 2009, o 13:02

Dokumentacja powykonawcza

Post autor: Duncan » 25 kwie 2009, o 13:17

Chciałbym zapytać kolegów instalatorów jaka formę dokumentacji zwykle zostawiają klientowi po wykonaniu pełnej instalacji EIB i energetycznej ?

Czy do systemów bezprzewodowego sterowania jak Crestron czy Pronto (sterowania EIB po WiFi lub IR, ale rowniez AV i inne sterowalne wynalazki) również robicie jakaś dokumentację dla klienta ?

Duncan

Lucius
Posty: 162
Rejestracja: 18 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Dokumentacja powykonawcza

Post autor: Lucius » 26 kwie 2009, o 12:37

Ja zawsze wykonuję raport po wykonawczy który zawiera słowny opis systemu, rysunki instalacji i schematy blokowe połączeń oraz zdjęcia... Do kompletu dorzucam elektroniczne wersji dokumentacji poszczególnych urządzeń, skany wszelkich notatek sporządzanych w trakcie, skany faktur, umowy, aneksów... Na koniec kody serwisowe do systemu alarmowego itp... Słowem wszystko co się może przydać za kilka lat do serwisu...

Całość zgrywam na pendrive'a z sprzętowym szyfrowaniem np. Kingston Vault Privacy Edition (albo podobne), zakładam hasełko... Dokumentację serwisową przekazuję klientowi, hasełko pozostawiam sobie...

Oprócz zaszyfrowanej dokumentacji przekazuję klientowi uproszczoną wersję raportu - z informacjami, które mogą mu się przydać na co dzień, jak by np. chciał wieszać obrazek... Dołączam do tego zdjęcia i gotowe.


Jeśli klient sobie tego życzy udostępniam mu hasło, ale wiąże się to z utratą gwarancji i wszelkiego wsparcia technicznego, a ew. serwisy są słono płatne...


Oczywiście tak to wygląda w sytuacji gdy wykonywałem, komplet instalacji z alarmem i elektroniczną kontrolą dostępu - w związku z czym źle zabezpieczona dokumentacja serwisowa mogła by ułatwić nieuprawniony dostęp do obiektu...

W sytuacji gdy wykonuję proste instalacje bez kontroli dostępu, to również nie bawię się w szyfrowanie dokumentacji serwisowej... Ale tak czy tak klient dostaje wydruk uproszczonej wersji raportu i zdjęcia na dvd do ręki.
Pozdrawiam
Łukasz Makowej
[Partner KNX, Certyfikat nr 14953]

ODPOWIEDZ