API dla programisty wezlow

Programowanie i parametryzacja urządzeń systemu KNX / EIB przy pomocy programów narzędziowych.
sebastian
Posty: 2
Rejestracja: 6 lis 2008, o 23:26

API dla programisty wezlow

Post autor: sebastian » 7 lis 2008, o 01:13

Witam wszystkich,
w zasadzie to do konca nie wiem w ktorej rubryce i pod jakim tematem umiescic mojego posta
gdyz moj problem o ktory chce zapytac jest bardzo przekrojowy a dodatkowo nie spotkalem sie
przegladajac forum z podobna tematyka.

przede wszystkim jestem nowicjuszem jesli chodzi o technologie KNX(przynajmniej na
razie - mam nadzieje ze to sie wkrotce zmieni), a technologia ta ma byc czescia mojej
pracy magisterskiej. w zwiazku z tym pierwsze pytanie o literature: czytalem juz watek na ten
temat na forum i byla mowa o ksiazce Pana Pietkiewicza - w zwiazku z tym prosba czy moglby
mi ktos podeslac pdf?sa tez ksiazki na temat technologii KNX
Silver Bible - Handbook for Home and Building Control - Basic Principles
Gold Bible - Project Engineering for EIB Installations - Applications
czy waszym zdaniem sa to pozycje godne polecenia biorac pod uwage ich niemala cene?
i ewentualnie czy ktos dysponuje pdfem i jest gotow podzielic sie?

moze teraz napisze troche o moim problemie. docelowo tematem mojej pracy dyplomowej
ma byc gateway pomiedzy siecia KNX a bezprzewodowa siecia sensorow. implementacja tego
zadania wymagac bedzie dokladnej znajomosci specyfikacji standardu KNX(mozna wyobrazic sobie
koniecznosc translacji atrybutow danych uzytkowych, translacji adresow pomiedzy roznymi sieciami
czy translacji uslug warstwy aplikacyjnej) a ten jak zdazylem zauwazyc
jest zdecydowanie zbyt drogi na kieszen zwyklego studenta. w zwiazku z tym prosze o wskazowki
w jaki sposob mozna najlepiej i najpelniej dowiedziec sie o standardzie KNX i czy jest
gdzies dostepna bezplanie owa specyfikacja? i czy ksiazki wymienione wczesniej moga okazac
sie dla mnie pomocne??