Problem z HMT Theben

Nux
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 23:27

Problem z HMT Theben

Post autor: Nux » 16 wrz 2008, o 00:19

Witam wszystkich na forum.
Krótko opiszę problem, jaki pojawił się w mojej instalacji:

Po dołączeniu do systemu aktora ogrzewania HMT firmy Theben wystąpił następujący problem: brak komunikacji z niektórymi urządzeniami w ETS (komunikat "The device does not accept the connection"; w Bus Monitorze zupełny brak odpowiedzi na telegramy z ETS), pomimo iż urządzenia te nadal wysyłają zaprogramowane telegramy do magistrali. Czasem chyba zakłócenia dotyczą też działania całego systemu, bo zaczęły pojawiać się np. krótkotrwałe przerwy w reagowaniu na aktory bez zauważalnej przyczyny.

Po włączeniu trybu programowania dowolnego urządzenia, w okienku "Individual Addresses", w polu wskazującym urządzenia będące aktualnie w trybie programowania, zamiast stabilnego wyświetlania adresu wskazanie samo zmienia się co kilka sekund pomiędzy np. "(none)", "1.1.10", "1.1.10 (*2)", a nawet "1.1.10 (*3)".

Samo urządzenie HMT działa normalnie, lecz jego fizyczne odłączenie usuwa opisane objawy.

Urządzenie jest fabrycznie nowe, instalacja nie jest zbyt duża (około 25 urządzeń, co prawda rozmaitych firm), magistrala nie jest prawie w ogóle obciążona. Wydaje się, że nie ma żadnych nieprawidłowości typu zwarcie, przebicie, błędna biegunowość, zbyt długi kabel, zdublowanie adresu itp.
"Unload" i ponowne załadowanie aplikacji, zmiana adresu, resetowanie - nie pomagają.

Czy może to być spowodowane czymś innym niż fizyczna awaria tego "hajcungaktora"?
(Nie bardzo mi się chce go reklamować u przedstawicieli Thebena, bo oni bardzo nie lubią klientów, którzy u nich nie kupowali, a w tym przypadku sprzęt został zakupiony przez Internet. Poza tym samo to urządzenie działa, tylko że zakłóca ono pracę systemu.)
Bo chyba nie jest to wina szwankującego zasilacza (też Theben 640)? (Oczywiście nie jest on przeciążony.)
Czy może to mieć jakiś związek z tym, że w linii są urządzenia czterech różnych firm?

Będę wdzięczny za ewentualne sugestie, co jeszcze można sprawdzić/zrobić w tej sytuacji.

Pozdrawiam,
Nux

ODPOWIEDZ