Strona 1 z 1

KNX w okrętownictwie

: 7 maja 2008, o 21:10
autor: Elmark
Szanowni koledzy,
dostaliśmy takiego oto maila:
"[...] czy system EIB można zastosować w okrętownictwie no i oczywiście, jaki to będzie miało wpływ na czynniki zakłóceniowe. Czekam z niecierpliwością na wiadomość [...]"
Niestety w tym temacie nie mamy doświadczenia dlatego zwracamy się do kolegów integratorów z prośbą o podzielenie się swoją wiedzą.
Z pozdrowieniami

Re: KNX w okrętownictwie

: 17 lip 2008, o 17:26
autor: rudires
czy temat upadł?
pozdrawiam

Re: KNX w okrętownictwie

: 22 lip 2008, o 20:41
autor: Elmark
Witam,
obawiam się, że tak. Niestety nie mamy takiego doświadczenia dlatego wierzyłem, że uda się go rozwiązać na forum. Odpisaliśmy adresatowi negatywa z przeprosinami ;(

Re: KNX w okrętownictwie

: 5 maja 2009, o 22:46
autor: Janni
Witam,
Czy nie dało się połączyć norm dla elektryki okrętowej z parametrami środowiskowymi standardu EIB? Wiem że to tylko teoria, ale..
Przy okazji mam pytanie - jak w praktyce zachowują się elementy inteligentnego budynku w stanach nieustalonych? (Spawarka w garażu, startujący hydrofor, załączanie grzałek w termie)?
Pozdrawiam,
Janek

Re: KNX w okrętownictwie

: 20 paź 2009, o 19:41
autor: Mariusz Szepietowski
Kilka lat temu wykonaliśmy system KNX na katamaranie pełnomorskim. Poza pierwszym miesiącem, gdy szwankowały urządzenia współpracujące, jak dotychczas nie słyszeliśmy o problemach (raz wymienialiśmy pilota, może został zalany).

Więcej informacji jest w opisie tej realizacji na http://www.smartech.pl/katamaran-pelnomorski.html

pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Szepietowski
--
http://www.SMARTech.pl - realizacje systemów Inteligentnego Domu - ponad 12 lat w Polsce
http://www.KNX.pl/a/poradniki.html - poradniki dla inwestorów, instalatorów i projektantów
http://www.InteligentnyDom.pl - nowy portal i forum o Inteligentnych Domach

Re: KNX w okrętownictwie

: 21 paź 2009, o 21:01
autor: Darek Sztengert
Nie mam co prawda doświadczeń ze stricte instalacjami KNX w okrętownictwie, ale z racji Polo dość mocno swego czasu współpracowałem ze stoczniami...

Pojawiało się tam jedno, bardzo poważne z punktu widzenia konstrukcji elementów łączeniowych, zagadnienie: otóż nie ma tam „ziemi” (potencjału odniesienia) dla generatorów pracujących na statku, więc wszelkie elementy łączeniowe wykorzystywane w instalacji, ze względu na bezpieczeństwo, musiały być... DWUBIEGUNOWE!

Można by zatem wnioskować, że trzeba się liczyć np. z tym, że aby np. załączyć jakiś obwód – należy wykorzystać albo jednobiegunowy styk aktora KNX, który będzie zasilał układ wykonawczy dwubiegunowy (np. stycznik), albo bezpośrednio dwa kanały aktora KNX... Ze ściemniaczem również musiałby współpracować styk „zdejmujący” drugi biegun itd. itp.

Taki jest mój stan wiedzy na 2-3 lata wstecz i nie wiem, czy coś się zmieniło do chwili obecnej, ale... może pomogłem... ;)

Z pozdrowieniami

Re: KNX w okrętownictwie

: 4 lis 2009, o 04:23
autor: Mariusz Szepietowski
Tak właśnie było. Każdy styk wyjścia z KNX wyzwalał najpierw stycznik. W rezultacie była to taka trochę podwójna automatyka, dziś zrobiłbym to na dwóch stykach wyjścia binarnego, ich ceny spadły, a ceny styczników i robocizny przeciwnie.

pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Szepietowski
--
http://www.SMARTech.pl - realizacje systemów Inteligentnego Domu - ponad 12 lat w Polsce
http://www.KNX.pl/a/poradniki.html - poradniki dla inwestorów, instalatorów i projektantów
http://www.InteligentnyDom.pl - nowy portal i forum o Inteligentnych Domach