Czy koledzy świadczą kompleksowe usługi - to znaczy oprócz inteligentnego domu również projekty, wykonanie i uruchomienie innych instalacji: instalacji elektrycznej, systemów teleinformatycznych, sswin, cctv, i takie tam inne włączając w to biały montaż i co sobie tylko klient zażyczy ??
Czy takie kompleksowe instalacje są wygodne dla klienta i czy klienci takie rozwiązania preferują ??
Czy lepiej zajmować się wszystkim samemu (swoimi ludźmi) czy lepiej zatrudniać podwykonawców, albo w ogóle ograniczyć się wyłącznie do montażu urządzeń knx i uruchomieniu systemu ??
Zapraszam do dyskusji na temat praktyk instalatorskich i oczekiwań klientów...
Kompleksowośc usług
Kompleksowośc usług
Pozdrawiam
Łukasz Makowej
[Partner KNX, Certyfikat nr 14953]
Łukasz Makowej
[Partner KNX, Certyfikat nr 14953]
Re: Kompleksowośc usług
przedziwne pytania...Lucius pisze: Czy takie kompleksowe instalacje są wygodne dla klienta i czy klienci takie rozwiązania preferują ??
...
Zapraszam do dyskusji na temat praktyk instalatorskich i oczekiwań klientów...
no raczej żaden z klientów nie preferuje wystających kabli z puszki
to czy jedna firma zrobi wszystko, czy jedna zrobi elektryke, alarm a inna eib, czy jedna zrobi elektryke a inna eib i alarm to jakie to ma znaczenie dla klienta? klient chce mieć wszystko na cacy - za to płaci, a czy zrobi mu to jedna firma czy 10 to przecież bez różnicy
Re: Kompleksowośc usług
Wiesz nie mówię o zrobieniu elektryki w pięć firm każda co innego... Mam na myśli dokładnie jedna firma elektryke inna knx inna alarm inna tv/sat lub jedna wszystko...przemek pisze:przedziwne pytania... no raczej żaden z klientów nie preferuje wystających kabli z puszki
No właśnie o to pytam czy to ma znaczenie dla klienta i ew. jakie ??przemek pisze:to czy jedna firma zrobi wszystko, czy jedna zrobi elektryke, alarm a inna eib, czy jedna zrobi elektryke a inna eib i alarm to jakie to ma znaczenie dla klienta? klient chce mieć wszystko na cacy - za to płaci, a czy zrobi mu to jedna firma czy 10 to przecież bez różnicy
Kolega uważa, że nie a niektórzy z moich klientów, że tak... Po pierwsze zwykle w takich sytuacjach jest troszkę taniej, a czasami nawet sporo taniej...
Poza tym klient ma do czynienia tyko z jedną ekipą kwestia więc kwestia zaufania też ma znaczenie, jak jest 10 ekip to każdą od nowa musisz poznać i w zasadzie z nią być... Jak masz jedną ekipę, to poznajesz ją na początku i jak już nabierzesz zaufania do niej to działają sami, a Ty się kontaktujesz jedynie z przedstawicielem firmy / opiekunem klienta...
To ostatnie ma znaczenie takie, że nie musisz się dogadywać z 10 rożnymi charakterami tylko z 1 - łatwiej wypracować sobie korzystne relacje z firmą...
Po za tym kwestia serwisu... Dla wielu klientów to bez znaczenia, ale jak ktoś ma troszkę więcej kasy niż przeciętna, to nie koniecznie musi chcieć się tym chwalić... Dlatego lepiej jak po domu się kręci jedna zaufana ekipa, niż jak by to miało być 5 mniej zaufanych - wiem najlepiej jakby w ogóle nie musiały się kręcić, ale cóż elektronika bywa zawodna...
A jak to jest u Was ??
Pozdrawiam
Łukasz Makowej
[Partner KNX, Certyfikat nr 14953]
Łukasz Makowej
[Partner KNX, Certyfikat nr 14953]
Re: Kompleksowośc usług
Witam,
koledzy wybaczą moją powściągliwość i brak rozwijania powyższych myśli kolegi Lucius'a, ale całkowicie zgadzam się z twierdzeniem, że dla klienta i ze względu na wykodę, serwis oraz koszty ważne jest, aby zrobiła tę kompleksowość jedna firma.
Może warto byłoby dodać założenie, że powyższe na pewno tyczy się nowych inwestycji, tzn. nowobudowanego budynku...
pozdrawiam
koledzy wybaczą moją powściągliwość i brak rozwijania powyższych myśli kolegi Lucius'a, ale całkowicie zgadzam się z twierdzeniem, że dla klienta i ze względu na wykodę, serwis oraz koszty ważne jest, aby zrobiła tę kompleksowość jedna firma.
Może warto byłoby dodać założenie, że powyższe na pewno tyczy się nowych inwestycji, tzn. nowobudowanego budynku...
pozdrawiam